Blog

ADI-R NARZĘDZIE DO DIAGNOZY AUTYZMU
Test ADI-R – wywiad do diagnozy autyzmu nowość w gabinecie Test ADI-R polega na przeprowadzeniu wywiadu z rodzicami lub opiekunami dziecka, u którego podejrzewamy zaburzenia ze
Znaczenie zmysłów w dojrzałości do nauki szkolnej. Objawy niedojrzałości poszczególnych zmysłów
Żaden ze zmysłów nie rozwija się i nie funkcjonuje w izolacji. Informacje płynące z jednego ze zmysłów wzmacniają, modyfikują i oddziałują na pozostałe. Rozumienie działania zmysłów
Co najbardziej stresuje i jakie emocje towarzyszą wysokofunkcjonującym osobom z autyzmem i zespołem Aspergera?
Na podstawie badań przeprowadzonych przez C.R. Evansa stworzono ranking najbardziej stresujących emocji, stanów i czynników towarzyszących wysokofunkcjonującym osobom z ASD (autyzmem i zespołem Aspergera). Są to
Diagnoza i terapia dzieci ze spektrum autyzmu i Zespołu Aspergera – z przygotowań do zajęć ze studentami
Zajęcia ze studentami z tego zakresu prowadzę od lat. Do stawiania diagnozy uprawniony jest jedynie lekarz psychiatra, ale prawie nigdy nie robi tego bez badań dodatkowych,
O czytaniu sylabowym
Czy wiecie, że nauka czytania sylabami wcale nie została odkryta czy wynaleziona ostatnio? Nie jest żadnym nowym odkryciem? Zgadnijcie, z jakiego dzieła literackiego jest ten cytat:
Dlaczego TUS?
Obecnie zaburzenia ze spektrum autyzmu tzw. ASD diagnozowane jest coraz częściej. Dzieci i młodzież z zaburzeniami z ASD otrzymują ORZECZENIE o potrzebie kształcenia specjalnego. W takich

Szkolenie „Metoda strukturalna do nauki czytania i pisania” w Gołdapi
Kadra ZPEW w Gołdapi poszukując nowatorskich rozwiązań metodycznych umożliwiających skuteczną naukę czytania i pisania swoich uczniów sięgnęła po autorski program dr Joanny Guzik – Iwińskiej do